Újra megtalált egy TED előadás,
ezúttal a MAG listán jött…
4:18-nál volt a gondolat, hogy az
emberi erőforrás is válságban van, ahogy a klíma, és a két válság gyökere
azonos – ekkor kimásoltam a címet, majd amikor mondja, hogy az emberi erőforrás
válság fő oka az oktatás, mert letéríti a embert a normális életről, elkezdtem
írni ezt a bejegyzést, mert nem mondta hozzá, hogy a „modern” oktatás. Nem
mondja ki, pedig látszik, hogy erre gondol, és ez azért lényeg, mert –
szerintem legalábbis (és ez az én honlapom:) – ez a lényeg.
Nem az oktatás, hanem a modern
oktatással van baj, ahogy NEM az emberrel van baj, hanem a modern emberrel
(ahogy ezt már néhányszor emlegettem), vagyis: a modernitással magával van a
baj. A modern kor, és ezért mondhatjuk, hogy a modern kór, az ami eltérítette
az embert a normális útról az élet útjáról.
Azért fontos ezt felismernünk és
kimondanunk, hogy ne tévelyegjünk a megoldás keresése kapcsán. A valódi
megoldás a modern rendszer, az egész rohadt modern világunk kidobása, ÉS az új
normális antimodern világ kialakítása.
Lenne. Ugyanis a kényelme és a
változástól való félelme az embert benne tartja ebben a hamis világban. S hogy
a vezetőik nagyon jól élnek ebből, és az alvezetők is jól élnek ebből.
Státuszuk van és fizetésük. És kulturálisan, világ-nézetileg is beágyazódtak
ebbe a rendszerbe, igazság szerint el se tudják képzelni, hogy lehetne
egy másik világ is. A média, ami vetíti (projektálja) ezt a hamis valóságot,
nagyon vigyáz rá, hogy NE legyen kép a valódi valóságról
A mi feladatunk az, hogy legyen.
Erről szól ez az előadás számomra, és ez a bejegyzés számotokra.
Sok szép-és-jó tartalmas gondolat
van benne, és humorral, ahogy a TED-nél megszoktuk, igazán ajánlható nyári élmény.
Néhány példa:
4:50 - NEM elég a rendszer
javítgatása, ha a rendszer rendszerszerűen rossz. Nem evolúciós, hanem
revolúciós, azaz rendszerszerű VÁLTOZÁSra van szükség. A „Felébredni a
bűvöletből” (6:48) résztől a karórás példáig nagyon fontos szakasz, ahol
elmondja, hogy a valóság a modelljeinken múlik, és hogy a mostani modelljeink
megbuktak.
11:50 - „a hároméves, nem a
hatéves fele”
14:20 - a relatív időről, majd
14:30-tól az oktatásra alkalmazza
az én 2 valóság modellemet, úgy mondja, hogy a modern oktatás iparszerű, hogy
az ÉLET nem mechanikus, hanem organikus (ez persze normális esetben nem lenne
egy igazán eredendő gondolat, de a közgondolkodás, a jelenlegi világ-tudat
(fogyasztói társadalom) siralmas állapotát jelzi, hogy ez a gondolat nem hogy
nem kézenfekvő, de gyakorlatilag éretlmezhetetlen a jelenlegi modern világ, vagyis
a követői, a rabszolga-alkatrészei számára. Sajnos ezzel kell szembesülnöm
folyton, hogy az ecidenciákról kell vitatkozni, és persze hiába… Az embert
folyton a normaltás ellenkezője alapján kialakított és működtetett
rendszerekhez mérik és büntetgetik!!!
Egy jó – és amerikai – beszéd
végén a megoldásnak is meg kell jelennie, mint közeli, elérhető lehetőségnek. Szerintem
mondjuk nem a személyhez igazítás a lényeg (persze nekem az is jó, ha így érti
meg végre valaki), ill. ez nem a végső lényeg, hanem a természetesítés, a
valódi, eredendő, természeti, vidéki, antimodern valósághoz való igazítása az
oktatásnak, végül is az értékrendünknek, ami alapján élünk, és amit
továbbadogatunk a gyermekeinknek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése